Les estàtues



Comencem a treballar la reacció al so i el silenci i ho farem amb una activitat clàssica de la música i moviment: “Les estàtues”.

Per fer aquesta activitat necessitem un àudio de música que retallarem, deixant entremig de la peça uns fragments de silenci. Si els acompanyem al piano, anem creant nosaltres mateixos les pauses.
Els fragments de silenci poden ser més o menys extensos segons el que vulguem treballar. Poden mantenir la pulsació o ser lliures, segons si el que volem és treballar la pulsació interna o no.
En la part musical, els alumnes marxen seguint la pulsació, quan es fa el silenci s’han de quedar parats com a estàtues


Trobaràs aquesta i moltes altres activitats a Música menuda 1









ELS OCELLS

És una activitat molt complerta en la que treballem diferents continguts:
- els nens han de caminar seguint la pulsació de la música. En aquest cas, encara que el violí interpreta una melodia rítmicament ràpida, la pulsació és lenta. D'aquesta manera comencen a distingir entre ritme i melodia.
- quan es desplacen, se'ls demana que ocupin tot l'espai de la classe i que circulin lliurement. Cal evitar que caminin en cercle o en filera, i no es tracta tampoc de fer una coreografia tots junts sinó d'expressar la pròpia individualitat.
- mentre es desplacen per l'espai han d'utilitzar el cos per expressar el que la música els suggereix. En aquest cas hem utilitzat la simbologia dels ocells i per això cada nen porta un ploma. Utilitzem les plomes per reforçar la sensació interna de ser un ocell que vola lliurement.
- quan la música para s'han d'aturar i quedar-se com estàtues i tornar al moviment quan la música continua. Reaccionar a la música i silenci introdueix el sentit d'inici i final de frase musical i d'estructura musical que poc a poc aniran adquirint.