UNITAT DIDÀCTICA 1 (MÚSICA MEDUDA 3)
La marxa rítmica és el fonament de l’educació musical en moviment. Consisteix a marxar amb la pulsació o el ritme de la música i reaccionar corporalment a les estructures i paràmetres musicals, tot expressant la creativitat per mitjà del cos.
Abans de començar, hem de seguir unes directrius bàsiques:
• Acompanyarem la marxa amb música o amb el piano. També podem marcar la pulsació amb el pandero.
• Evitarem situar-nos tots junts al centre o al costat de les parets, cal aprendre a ocupar l’espai.
• Procurarem que no marxin en cercle, sinó amb moviment lliure en l’espai de l’aula.
• Farem les activitats sempre en silenci.
• Vetllarem perquè els nens caminin la pulsació sense córrer ni fer beneiteries.
Objectius
• Marxar amb la pulsació
• Expressar un caràcter amb el moviment
• Expressar un caràcter amb el moviment
• Ocupar l’espai
Vídeo
En aquest vídeo veureu com treballem les marxes rítmiques a partir d'una història sobre un lleó (fitxa 4, Música menuda 3). Aquest treball ens servirà per fer una avaluació inicial de música i moviment.
Vídeo
En aquest vídeo veureu com treballem les marxes rítmiques a partir d'una història sobre un lleó (fitxa 4, Música menuda 3). Aquest treball ens servirà per fer una avaluació inicial de música i moviment.
ÀUDIOS
En les següents sessions treballem amb música enregistrada.
R. Lovland, Adagio: Secret garden
La soledad del Cd: Sympathique de Pink Martini: