Aules obertes de Música menuda


Les aules obertes són un espai perquè famílies i alumnes puguin compartir els aprenentatges.

Convidem a les famílies a venir els darrers 20 minuts de classe. Abans, repassem amb els nens aquelles activitats que ja hem estat preparant a les darreres sessions.

Ens interessa especialment poder establir una comunicació entre l’educador i les famílies per tal de mostrar quina és la metodologia de treball a l’aula.

Quan els nens estan preparats, convidem a entrar a les famílies. Els demanem que, si us plau, ho facin en silenci, intentant no distreure als nens.

Llavors, comencem les activitats, tal com les hem treballat. Hem de procurar tenir tot el material a punt per tal que el pas d’una activitat a una altra sigui fluït.

Si veiem que alguna cosa no surt, la tornem a repetir, si veiem que algun nen està nerviós o distret intentem reincorporar-lo a l’activitat per tal que es concentri.

Com que són nens petits, no sabem mai com poden reaccionar davant del públic. Si algun nen plora o no vol participar, convidem a la seva família a treure’l de la rotllana i que pugui veure l’activitat des de fora.

L’educador anirà explicant cada activitat, el seu funcionament, objectius i la metodologia de treball.

La darrera activitat pot ser una activitat conjunta en la qual també participin les famílies.

Un cop acabada l’aula oberta, l’educador respondrà els dubtes individuals que pugui tenir alguna família en concret.

Normalment fem dues aules obertes durant el curs, al febrer i al juny. 

En aquests enllaços podeu veure algunes de les aules obertes:
Música menuda P4
Música menuda P5 i 1r

Al desembre fem un petit reportatge d’una sessió amb fotografies, text i vídeo, per tal que les famílies tinguin un primer feedback de què s’està fent a l’aula.

En aquests enllaços podeu veure algun dels reportatges que hem fet:
Música menuda P3:
Música  menuda P4
Música menuda P5 i 1r:
Què fem a Música menuda